اینجا لجمن است

لبه جلویی منطقه نبرد

اینجا لجمن است

لبه جلویی منطقه نبرد

من غلام قمرم

من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو
پیش من جز سخن شمع و شکر هیچ مگو

دوش دیوانه شدم عشق مرا دید و بگفت
آمدم نعره مزن جامه مدر هیچ مگو



گفتم این روی فرشته​ست عجب یا بشر است
گفت این غیر فرشته​ست و بشر هیچ مگو


.
.
.

شعر زیبای دوست عزیزمان مصطفی شاهمردی به مناسبت رحلت امام

آشنایی ز آرزوی غریب
رفت و آرزوی او شد گم
مرد گرمای آسمان آخر
رفت روی دوش این مردم
.
.
.
بخوانید داستان زیبا و آموزنده ی زیر را

رئیس جمهور آمریکا آمده !؟


پایان ترم است و داستانی دارد برای خودش جزوه های دانشجویی و بنده هم که از این قاعده بی بهره نیستم دو روز قبل جهت رونوشت از جزوه ی دوستان دیگر همکلاسی به عکاسی خیابان خودمان رفته بودم . از روی آنکه جزوات زیاد بودند و وقت زیادی هم از من گرفته شد در حین رونوشت گیری اتفاق جالبی افتاد . مرد جوانی با عجله وارد عکاسی شد و از صاحب مغازه ، که سنی حدوداً 50 سال را حداقل داشت ، خواست تا از روی شناسنامه و کارت ملی او هم رونوشت تهیه شود . عکاس هم با پرخاش به مرد و با اشاره دست به سمت من گفت : مگر نمی بینی این آقا از شما زودتر آمده . صبر کن چند لحظه دو نفر دیگر هم در صف هستند . اما مرد که رونوشت ها را برای بیمارستان تهیه می کرد و عجله ی زیادی هم داشت با اصرار از او خواست تا کارش کمی زودتر انجام شود . عکاس 50 ساله ی قصه ی ما این کار را کرد اما بعد از رفتن مرد جوان رو به ما گفت : یارو همچین حرف می زند که انگار رئیس جمهور آمریکا آمده !؟ این جمله ی عکاس مرا به فکر فرو برد و با خودم گفتم عجب مرد بی معرفتی است که این حرف را می زند ؛ رهبر انقلاب خودمان را رها کرده و چسبیده به رئیس جمهور آمریکا . مگر در ذهن این مرد رئیس جمهور آمریکا با ارزش تر از رهبر عزیز خودمان است و هزاران هزار فکر دیگر ... . اما کمی که به چهره ی او و سن از 40 بیشتر او! نظاره کردم به او حق دادم که این حرف را بزند . چرا که ایشان از مرمان نسل اول انقلاب ما هست که دوران حکومت ستم شاهی و تسلط آمریکا بر این مملکت را دیده و این حرفی که زد نیز حتماً از دوران جوانی در ذهن دارد که آن روزها به هر دیکتاتور و زورگویی که می رسیدند و عملاً نمی توانستند جوابش را بدهند پشت سرش می گفتد : انگار رئیس جمهور آمریکا آمده و ... . مگر در طول تاریخ ضرب المثل ها چگونه ساخته می شوند . همه ی ضرب المثل ها وجه تسمیه خاصی دارند که با اتفاق افتادن پیشامد خاصی سخن معروف آن داستان به مثل تبدیل شده است . مهم این است که هر ضرب المثلی اشاره به یک داستان قدیمی و البته واقعی دارد که روزی اتفاق افتاده است . دیکتاتوری آمریکا و حکومت ستم شاهی رژیم طاغوت نیز این مثل را در ذهن 50 ساله های دوران ما تداعی می کند و آن عکاس هم حق داشت که به جای رهبر عزیز خودمان و امام بزرگوارمان رئیس جمهور دیکتاتور آمریکا را مثال بزند . این خود دلیل محکمی بر این جمله ی امام است که فرمود : ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است . این جمله ی ناب را ما با چشم خودمان در همین چندسال اخیر مشاهده کردیم که چگونه خامنه ای عزیز در سال 88 از رأی 40 میلیونی ، تأکید می کنم رأی 40 میلیونی ، ما دفاع کرد و اجازه نداد انقلاب اسلامی ما دست زیاده خواهانی بیفتد که از جمهوری اسلامی ، جمهوری ایرانی بسازند و در روز قدس روزه خواری را باب کنند و انحرافاتی در شعار همیشگی ما یعنی مرگ بر آمریکا ایجاد کنند در 13 آبان و خیمه ی عباس را به آتش بکشند ! و همچنین باز این خامنه ای عزیز بود که در همین قضایای اخیر و عزل و نصب مجدد وزیر اطلاعات به ما قول داد که تا زنده هست اجازه ندهد انحرافی در مسیر حرکت این ملت پیش آید . زیبا فرمود امام عزیز و بزرگوار ما که ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است . و به صورت کلی ولایت فقیه ضد دیکتاتوری و ضد هر انحرافی است . انحراف طلبان داخل بدنه ی اجرایی کشور! خیال خام نکنند که عِرض خود می برند و زحمت ما می دارند . تا خامنه ای هست ما اهل کوفه نیستیم و تا ولایت فقیه است ما هستیم و تا همیشه دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست .

نظرات 5 + ارسال نظر
یوسفی یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:21

سلام علیکم
شعر زیبایی بود.
چه زیبا وتآمل برانگیز نوشته اید این نشانه ی قوه ی تحلیل دقت نظر و جزئی نگری ستاره های ماه است که هم در این مطلب وهم در امام وانقلاب به وضوح روشن است و به همین دلیل است که امام خامنه ای به داشتن چنین مردم غیوری افتخار می کند که توطئه های ۱۰ ساله ی دشمنان این نظام را در یک روز خنثی می کنند چنین مردمی که این توطئه ها را در یک روز خنثی می کنند باید چنین قوه تحلیلی داشته باشند.

سلام
نظر لطف شما دوست گرامی است . من مطمئن هستم که دستنوشته های شما کمتر از بنده نیست که از کامنت گذاری تان پیداست اما نمی دانم تا کی می خواهید تواضع داشته باشید و نام وبلاگ تان را ننویسید اینجا ؟!

طاهره نعمت اللهی پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:53

نکته ی بسیارظریفی بودکه مصداق بارزش راهم همین الان دربرخی مسائل داریم مثلا ماوقتی واژه ی جریان انحرافی رامیشنویم یادچه کسی میافتیم؟؟یابهتربگویم وقتی واژه های جن وجن گیری به گوشمان میخوردچه کسی درناخوداگاهمان نقش میبندد؟؟؟

جریان انحرافی نقش می بندد .!

لیلی یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 00:09

سلام !
چه عکسای قشنگی .
مطلب خوبی بود، ایشالله که جریان انحرافی هم از اساس نابود می شه مثل فتنه 88. تا آقا هست هیچ کسی نمی تونه ما رو از مسیر آرمانهامون منحرف کنه! این چراغ هدایت ولایته که روز به روز مارو از فتنه های آخرالزمان مصون نگه می داره.

سلام
بله خودشون فرمودند : تا زنده هستم اجازه نخواهم داد حرکت این ملت به سمت آرمان ها ذره ای منحرف شود .
خدایا تا ظهور دولت یار .... گل پیغمبر ما را نگهدار

احمد چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 19:09 http://batomigoyam.blogfa.com

سلام جهت اشنایی با اساتید اخلاق و بزرگان اخلاق و عرفان/ نقل مطالب اخلاقی / کلمات و داستانهای حکیمانه/زیارت به نیابت از شما در کربلا. کاظمین. سامرا و مسجد سهله/ زیارت زنده حرم های مطهر و مساجد کوفه و سهله/تاریخ اسلام و دفاع از تشیع /اعلام زمان برگزاری جلسات مداحی حاج محمد رضا طاهری/دل نوشته به وبلاگbatomigoyam.blogfa.comمراجعه بفرمایید.منتظر نظرات و قدومتون هستیم

سلام
انشاء الله سر خواهم زد .

شادمانی سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 17:41 http://nobaharedelha.mihanblog.com

سلام

آفرین بر تو


خیلی زیبا تحلیل کردی عکسها هم مناسب بود.تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد