اینجا لجمن است

لبه جلویی منطقه نبرد

اینجا لجمن است

لبه جلویی منطقه نبرد

امام یا انقلاب ؟!

گاهی اوقات بدون اینکه خودمان بخواهیم کلمات و عبارات طوری به هم آمیخته می شوند که معانی قابل توجهی به دست می دهند . مثل اینکه خیابان انقلاب به آزادی ختم می شود .

در اراک هم میدانی هست که از قدیم مردم آن را با نام دروازه ملایر می شناختند که بعدها به میدان امام خمینی تغییر نام پیدا کرده است ولی امروزه نام آن را میدان انقلاب می نامند .

صبح امروز از راننده تاکسی سئوال کردم که بالاخره نام این میدان چیست ، امام یا انقلاب ؟ راننده هم بی درنگ جواب داد : فرقی نمی کند ! راننده شروع کرد به توضیح تاریخچه این میدان و همان هایی را گفت که در بالا ذکر کردم . گوش سمت چپم به راننده بود و گوش سمت راستم به همراه چشم های خیره ام مشغول تفکر در این جمله ی راننده بود که : امام با انقلاب فرقی ندارند !

در جمهوری اسلامی نام امام با نام انقلاب بدجوری به هم گره خورده اند طوریکه این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست . این جمله ی آشنا که از جملات امام خامنه ای در رثای امام خمینی است همان جمله ی راننده را تأیید می کند . اما سئوال اینجاست پس از اینکه امام خمینی از دنیا رفت ما دیگر امامی نخواهیم داشت . پس با این وجود انقلابی هم نخواهیم داشت . تصور انقلاب بدون امام نمی دانم به چه می ماند اما هرچه هست انقلاب نیست . انقلاب حتما باید امام داشته باشد چه ما بخواهیم و چه نخواهیم . پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هم انقلاب ما بدون امام نبوده است . هرچند برخی از ما تا همین امروز نخواسته ایم لفظ امام را برای امام خامنه ای بکار ببریم اما همه شاهد هستیم که به خواست ما نبوده و تا امروز و از همان غروب 14 خرداد سال 68 تا همین امروز امامی حکیم و عالم کشور ما را اداره کرده و مدیریت کرده است که نه تنها هیچ فرقی با خمینی کبیر نداشته بلکه دوران مدیریت اش از امام خمینی هم سخت تر و حساس تر بوده است . امام خامنه ای تا امروز توانسته کشور را و ما را و دولت ها را و دشمنان را و دوستان را و جهان بعد از خمینی را در" عصر خمینی " مدیریت نماید . روزی دولت سازندگی را با همه ی لیبرال هایش ؛ روزی دولت اصلاحات را با همه ی تئورسین های غربی اش و امروز هم دولت خدمتگذار را با همه ی منحرفین اش توانسته مدیریت کند این امام مقتدر و البته مظلوم ما . این یعنی این که خامنه ای طرفدار هیچ مسئول و هیچ دولتی نیست خامنه ای طرفدار ما مردم است که به آن امت اسلامی می گویند از تونس و مصر گرفته تا بحرین و یمن و لیبی و ایران . خامنه ای در فتنه ی 88 در مقابل دیکتاتوری ایستاد که نمی خواست تمکین کند به رأی 24 میلیون و خرده ای نفر انسان و پس از آن در مقابل شبه دیکتاتوری همان مردی ایستاد که 24 میلیون و خرده ای رأی داشت . آن به 13 میلیون اش می نازید که ندانسته رأی به قیافه ی ظاهری اش داده بودند و این به 24 میلیون و خرده ای رأی می نازید که مردم به عشق ولایت پذیری اش داده بودند . عملاً می توان گفت خامنه ای فقط طرفدار ما مردم پابرهنه و مستضعفی است که سالیان سال زیر چکمه های زر و زور و تزویر شکنجه دیده است . البته بیان این نکته هم لازم است که آن آقایی که 13 میلیون رأی داشت به هیچ وجه با این 24 میلیون و خرده ای رأی قابل مقایسه نیست که او هنوز هم که هنوز است به دیکتاتوری اش ادامه می دهد و در توهماتش رئیس جمهور کشور است ولی این یکی از مسیر خود برگشته و رابطه ی خود و خامنه ای را رابطه ی پدر و فرزندی می نامد . دست آن راننده ی اراکی درد نکند که دوباره به ما تذکر داد که امام و انقلاب هیچ فرقی با هم ندارند !


 پی نوشت :

همه ی آن "خامنه ای" ها که نوشتم فقط از روی نزدیکی ما ستاره های آسمان ولایت به حضرت ماه است و گرنه آن دخترک اهل رفسنجان بداند که خمینی و خامنه ای هر دو امام ما هستند و ما در کلام مان بی ادبی نمی کنیم و نام ایشان را جز به نیکی و جز با پیشوند "امام" به کار نمی بریم . و برای اینکه بار دیگر به برجک بعضی ها بخورد می گویم : ابالفضل علمدار ، امام ما خامنه ای که خمینی دیگر است نگهدار !

نظرات 4 + ارسال نظر
طاهره نعمت اللهی پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 18:57

باسلام زیبا بود.صمیمیت قشنگی درمتن بود.راستی سربرگ متحول شده مبارک وحکمتی درنگاشتن نام مبارک امام هادی /ع/هست ایا؟

سلام
بله کلیک کنید متوجه شوید .

ریحانه سادات جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:45 http://www.reyhane450.blogfa.com

سلام بزرگوار
خداقوت
بروزم با( گلزار شهدا)
منتظر حضورتون انشالله
التماس دعا

سلام
آمدم سر زدم
ممنون که خبر می کنید

[ بدون نام ] شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 16:18

• سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.
پس احسنت به شما که می گووید امام و روشن می کنید ما را تا بگوییم امام خامنه ای

سلام
ممنون از توضیحات خوب که کامل کننده ی مطلب ما بود .
ای کاش نشانی خودتان را می دادید برای ارتباط بیشتر .

حسین دوشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 13:46 http://aynataferru.blogfa.com

سلام...
تلاشتان پایدار...
طراحی وبتان تک و فوق العاده است و یک جورهایی حسودی برمی انگیزد...
تا کور شود هرآنکه نتواند دید...

سلام
حسادت در شأن شما نیست . عزیزم بیا غبطه بخوریم در حسرت یارانی که رفته اند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد