اینجا لجمن است

لبه جلویی منطقه نبرد

اینجا لجمن است

لبه جلویی منطقه نبرد

سفرنامه مشهد هم آمد

طبق قولی که به همه ی دوستان داده بودم ، روبروی ضریح امام رئوف که رسیدم بچه های لجمن جزء اولین کسانی بودند که به ذهنم آمدند و دعای شدیدی در حق شان کردم . همچنین که قول داده بودم سفرنامه مشهدم را تنظیم کنم ، به قولم عمل کردم و این پست به همین منظور است . شاید با همه سفرنامه هایی که تا بحال دیده اید فرق بکند . حتماً نظرات سازنده تان را مثل همیشه به گوش جان خریدار خواهم بود .   

 

1- دعوت

یکشنبه 23 آبان ساعت 10 شب بایکی از دوستان مشهدیت تماس بگیری و بگویی : حالا که می روی اطراف حرم به امام رئوف بگو بدبخت ، بیچاره های امت را هم دعوت کند و دوشنبه 24 آبان ساعت 10 شب به شما زنگ بزنند و بگویند : مشهد می روی و تو هم که خیلی وقت است مشرف نشده ای به سرعت جواب مثبت بدهی و پنج شنبه 27 آبان در حرمش نشسته باشی و سفرنامه ی مشهدت را بنویسی چیزی به جز دعوت می تواند باشد ؟ 

2- پول صدقه

صالح خلیلی همان دوستی که در اتوبوس آمد کنارم نشست و در همان لحظه ی اول چنان ارتباطی برقرار کرد که پول صدقه ی ما را هم حساب کرد ! 

3- چه خبر

اکثر کسانی که در اتوبوس کنار هم می نشینند همدیگر را نمی شناسند . به جز من و 8 نفر دیگر بقیه شان فرهنگی هستند و از نواحی آموزش و پرورش اعزام شده اند که دوستیشان با جمله ی "چه خبر" آغاز می شود و اکثراً به اخباری از عالم سیاست ختم می شود . 

4- دخالت سیاسی

هر کس هر حرف و تحلیل سیاسی که بلد است می گوید و تقریباً کسی نیست که هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد . اما در این میان پسرک جوانی هست ، که به ظاهر از دیگران بیشتر اطلاعات روز دارد ، شروع کرده به تخریب چهره ی اشخاص سیاسی از آقای الف ، ها ، را گرفته تا آیت الله واو ، خا . و کسی را از دم تیغ حرف هایش سالم نمی گذراند . و تو هم که یک لحظه فراموش می کنی که قرار است در این سفر گمنام بمانی یک دخالت سیاسی در بحث اش می کنی و به اندازه ی یک متر برجکش را می آوری پایین تا دیگر چنین تحلیل های غلطی ارائه نکند و دوباره به گمنامی ات ادامه می دهی . 

5- یاسین  

بعد از نیم ساعت تمام که شام خوردنش طول می کشد از همه ی مسافران حاضر در اتوبوس می خواهد که ساکت باشند تا برای سلامتی در این سفر سوره یاسین را از حفظ بخواند . صدا و حرکات دستش بیشتر شبیه مداحان است تا قاریان قرآن . نفس که می گیرد انگار می خواهد در استخر زیر آبی برود و به هر آیه بیشتر از یک نفس خرج نمی کند . یاسین اش به اندازه ی نصف شام خوردنش طول می کشد . نمی دانم چرا بعضی از کلماتی را که می خواند من هرچه می گردم در قرآن نیست و خدا به خیر بگذراند قبل از اینکه صدق الله را بگوید دو آیه را جا انداخته است . 

6- فیلم

مسافران که حالا اخبار سیاسی شان ته کشیده است از راننده می خواهند تا فیلمی بیندازد تا عیش کامل شود و چه انسانهای کم توقعی هستند فیلم هایی درخواست می کنند که بعید می دانم در هیچ اتوبوسی در عالم پیدا شود : از کرخه تا راین – آژانس شیشه ای –ملا قلی پور – حاتمی کیا - اخراجی های 4 ! و این آخری را حتماً شوخی می کردند وگرنه بعید است اطلاعاتشان تا به این اندازه پایین باشد و راننده هم با این جمله که فیلم های من به درد شما نمی خورد خم می شود و یکی از سی دی ها را درون دستگاهش قرار می دهد . اسم فیلم را نمی دانم چه بود ولی هرچه بود واقعاً به درد آن جمع نمی خورد . 

7- خواب

انواع خواب در اتوبوس عبارت هستند از : 1- خواب سه گوش که باید زانوهایت در شکمت قفل شوند 2- خواب پادرد که باید 4 زانو بنشینی و به جلو خیره شوی 3- خواب دراز کش که باید پتو داشته باشی و از کف اتوبوس و بوی جوراب ها فیض ببری 4- خواب زلزله که باید سرت را به شیشه بغل بچسبانی 5- خواب راحت که البته این مورد وجود ندارد ! 

8- پله برقی

من در اینجا به یکی دیگر از فواید پله برقی پی بردم و آن هم اثر بهداشتی پله برقی است که تو را به سرویس های بهداشتی حرم راهنمایی می کند ! 

9- نگاه اول

نگاه اول با گوشه ی چشم است و با پهنای صورت خیس که به یک گنبد زرد خدایی خیره هستی . السلام علیک یا علی بن موسی الرضا  

10- همسفران ما

با دو نفر هم اطاقی هستیم اینجا ، یکی شان همان است که در دیدار اول پول صدقه ی ما را حساب کرد ، قیافه اش 3 سال بزرگتر از من نشان می دهد ولی دو سال هم کوچکتر است . طلبه ی سال نهم حوزه قم است و برای خودش یک رند به تمام معناست . حرکاتش مرا یاد اشعار حافظ می اندازد . منتها الیه تواضع است . دوست دیگرمان 8 سال از ما بزرگتر است و چهره اش فرد پخته ای نشان می دهد که واقعاٌ هم همینطور هست . بقیه ی دوستان که در اطاق های دیگر هستند از معلمان و معاونان آموزش و پرورش هستند که برای شناختن اخلاقشان باید جلال زنده شود و جلد دوم "مدیر مدرسه" را بنویسد . اخلاق شان دقیقاً نشان می دهد که چگونه کمال همنشین در اینها اثر کرده و رفتارشان شبیه دانش آموزان راهنمایی شده است . احسنت باید گفت به این دانش آموزانی که چنین معلمانی تربیت کرده اند ! 

11- عطار

دو پسر مومن و مذهبی که فقط یکی شان سید بود ، ما را نیم ساعت تمام در مغازه عطر فروشی شان نگه می دارند در خیابان طبرسی . هر سئوالی که ازشان می پرسی هزینه ی جوابش ده صلوات است برای سلامتی امام زمان به همراه تسبیحی که خودشان همان لحظه ی اول برای نمک گیر شدن داده اند . جالب تر از همه این بود که آنها جنس فروخته شده را با لبخند پس می گرفتند !نمی دانم چند تا صلوات فرستادیم اما جمعاً 15 سئوال از دو پسر مومن و مذهبی که فقط یکی شان سید بود ، پرسیدیم .  

12- دوش در حلقه ی ما

یکی از دوستان همسایه را در مسجد گوهرشاد دیدم و بعد از احوالپرسی گفت که چطور با وجود مضیقه ی مالی در زندگی اش ، وقتی از امام رئوف درخواست زیارت کرده است ، در طول دو ماه اخیر این سومین بارش است که به زیارت می آید و من هم قصه ی دعوت شدنم را برایش گفتم و باگوشه ی چشم به یک گنبد زرد نیم نگاهی کردم و زمزمه کردم که : دوش در حلقه ی ما قصه ی گیسوی توبود ... تا دل شب سخن از سلسله ی موی تو بود . 

13- سئوال

فرزند یکی از دوستان تماس گرفته بود و از پدرش می پرسید که کرم خاکی چطور نفس می کشد . واقعاً احسنت باید گفت به این معلمانی که همه ی همت شان ارتقاء سطح فکری بچه های مردم هست . و پدر این بچه بی درنگ گفت : خب بابا جان کرم خاکی هم مثل ماهی که به جای شُش ، آب شُش دارد ، خاک شُش دارد دیگر !  

14- چشم

به سوی حرمش می آیی . به ضریحش چشم می دوزی و چشم از دنیا به سمت مرقدش می بندی . دعایی می کنی . نجوایی می گویی . لحظه ای چشمت را باز می کنی که وقت وداع است .  

15- وداع

آرامش خاطر زائران ، امید دل نا امیدان ، تمام آرزوی مشتاقان ، انیس شبهای عارفان ، انتهای درخواست عاشقان ، امام رئوف و مهربان ، خدا نگهدار . وداع دشوار است و بار سنگینی آن را فقط عاشقان در عالم دریافته اند . آمد به سرم از آنچه می ترسیدم . وداع دشوار است وقتی می خواهی فرسنگ ها از محبوبت فاصله بگیری . خرده نگیرید به این حرف و نگویید که بُعد منزل نبود در سفر روحانی ، خودتان می دانید که شنیدن مثل دیدن نیست . وداع با شما دشوار است عزیز دلم که همه چیز ما در این دنیای خاکی هستید و من چقدر دنیا دوست می شوم وقتی خاکش خاک حریم شما و زمانش زمان دیدارتان می شود .  

16- درِ گوشی

تو صدای جواب سلام امام را به گوش ما نمی رسانی تا ما با مناجاتش لذت ببریم "وَ فَتَحتَ بابَ فَهمی بِلَذیذِ مُناجاتِهِم" . مناجات هم که یعنی درِ گوشی صحبت کردن . حال که چنین است درِ گوشت می گویم کسی نشنود ، آقا جان ... 

17- بند کفش

فرمودید حتی بند کفشتان را هم از ما بخواهید . آقا جان بچه که نیستم بازی کنم . من بند کفش دارم به من علم و تقوایی بدهید تا به ریسمان الهی شما چنگ بزنم . بنده خوبی باشم . حرف گوش کن . بند کفش قبلاً داده اید ! 

18- دنیا

دنیا بزرگ است . دنیای بزرگ برای دنیاخواهان بماند . به ما از دنیا چیزی اگر می خواهی بدهی همین یک گوشه اش را بده که از فاصله ده متری شبکه های ضریحش پیداست . چیز زیادی که نمی خواهم بقیه ی دنیا ارزانی دنیا خواهان . قصر فردوس به پاداش عمل می بخشند ... ما که رندیم و گدا دیر مغان ما را بس . 

19- ساعت مچی

این بهترین ساعت مچی هست که در عمرم به دستم بسته ام . ولی تا به حال اینقدر از این ساعت بدم نیامده بود ، که دارد لحظه ی وداع را نشان می دهد . 30 آبان 89 ساعت 6 صبح . 

20- اذن وداع

چگونه دعای وداع بخوانم من که هر روز با اذن دخول حرمت صفا می کردم . شما که هر روز اذن ورود به حرم به من داده اید می شود اذن وداع ندهید . چگونه بخوانم "اللهم لا تجعله آخر العهد من زیارتی" . 

21- آغوش

اشک چشم نیست که باران رحمت الهی است که به بندگان خاص اش عطا می کند . در آغوش می کشی که ساکتم کنی . باشد خموش می شوم . فراق هرچه بامن کند سزاوارام ...چراکه قدر وصال تورا ندانستم

نظرات 11 + ارسال نظر
علی موسوی پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 19:06 http://deyreamar.wordpress.com

سلام.
با : "این کاروان گذشته از خم سوی کجا روان است؟" به روزم.

وارث جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:17 http://www.vares.persianblog.ir

سلام همسنگر
رسیدن به خیر. زیارت قبول.
ان شاء الله در اسرع فرصت میخونم سفرنامه تون رو.

زوروو شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 17:46

سلام جناب لجمن خان رسیدن بخیرزیارت قبول سفرنامه هم جالب بودمخصوصاوداعش....

شقایق یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 19:48 http://www.mahbaran.blogfa.com

سلام
زیارت قبول .......
عجب سفرنامه ای خیلی زیبا بود بسی حال کردیم.....
خدا قوت
التماس دعا

ترابیان دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 19:01 http://p7h13.blogfa.com

با سلام
وبلاگ پایگاه هفت شهید علی جعفری آمادگی خود را برای همکاری هرچه بیشتر با شما را اعلام می نماید.
لطفا راهنمائی های لازم را ارائه دهید.
در ضمن این پایگاه به غیر از وبلاگ مذکور دارای وبلاگ های دیگری نیز می باشد که در صورت لزوم آن ها را ارائه خواهیم داد با تشکر
p7h13.blogfa.com

سلام
چشم اگر کاری از دست ما بربیاید حتما انجام خواهیم داد

شقایق دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 21:28 http://www.mahbaran.blogfa.com

سلام
یک سوال پرسیدید آمدم پاسخ
بله قصد خاصی داشتم که اون ور ماجرا بود کل پست به همین دلیل کپی شد شعار بچه های بسیج روز 14 خرداد را در حرم امام به یاد بیاورید در حضور سید حسن.......
تنها به همین دلیل

امیر عباس (نامحرمانه) سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 00:25 http://namahramane.blogsky.com

سلام برادر
آمدم به نامحرمانه دعوتت کنم که دیدم با حال و هوای آسمان هشتم به روز کرده ای.
دمت گرم و سرت خوش باد!
دعا بفرمایید.

(با احساس عرق شرم بر پیشانی بنده بخوانید ) :
سلام
شما همه ی بی معرفتی های مارا به پای شاگرد بودنمان بگذارید و بگذرید ، که مطلبی که در صندوق پستی ام گذاشته بودید بسیار شرمنده ام کرد .
استادی کنید و این کوچک را عفو بفرمایید اگر کوتاهی پیش می آید . هرچند خود را لایق نظر دادن به شما نمی بینم اما روز به روز آر . اس . اس وبلاگ تان را چک می کنم و همیشه منتظر آپ شدنتان هستم .
شاگردتان هستم همین !

مجتب سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:46 http://pelak63.blogsky.com

سلام
زیارت قبول
با انصاف بی انصافی نکن بگو برا من چه دعایی کردی آخه یه چیزایی را دارم احساس می کنم.

سلام
اول قسمت درگوش همین مطلب را بخون بعد جواب این نظر را ببین :
برات مناجات کردم که خدایا ...

علی موسوی چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:51 http://deyreamar.wordpress.com

سلام.
با:”محرم شده، آقا نمی خواهی بیایی؟” به روزم

امیر عباس (نامحرمانه) چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 22:29 http://namahramane.blogsky.com

سلام برادر
نظرتان در نامحرمانه قابل تایید نیست. [چشمک]
دعا بفرمایید.

ما برای دل خودمان نظر می گذاریم نه برای تأیید شما . البته این کار شما با نام وبلاگتان سازگار نیست . تأیید کنید لطفا !

فانوس شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 22:14

سلام
زیارتت قبول .
انشاءالله به زودی زود زیارت کربلا قسمتت بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد